Dieta przeciwzmarszczkowa

Marta Korzeniowska

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety

Dieta przeciwzmarszczkowa

Dowiedz się, co koniecznie musisz jeść, a czego unikać, aby opóźnić proces starzenia i cieszyć się gładką i piękną cerą przez długie lata.

Jesteś tym, co jesz – tę maksymę zna każdy. Jednak jej znaczenie odnosi się nie tylko do naszej sylwetki, ale także do stanu naszej skóry. Odpowiednie odżywianie znacznie wspomaga bowiem zapobieganie zmarszczkom. Co zatem jeść, a czego unikać, aby cieszyć się piękną i gładką skórą przez długie lata? Odpowiedź na to pytanie znajdziemy poniżej.


Walka z rodnikami

Powstawaniu zmarszczek sprzyjają ataki tzw. wolnych rodników, z którymi spotykamy się każdego dnia. Wolne rodniki znajdziemy w chemicznie przetwarzanej żywności, której obecnie na polskich stołach pojawia się coraz więcej – w napojach, alkoholu i w wielu innych codziennie spożywanych przez nas produktach. Aby zneutralizować działanie rodników, do codziennej diety trzeba wprowadzić produkty zawierające w sobie antyoksydanty, które zwalczają ich szkodliwe działanie.
Najłatwiej antyoksydanty dostarczać sobie codziennie jedząc warzywa i owoce. Jednym z najważniejszych przeciwutleniaczy w nich zawartych jest dobrze nam znana witamina C. Nie tylko pomaga ona prawidłowo funkcjonować organizmowi i zapobiegać różnych chorobom, ale także, jest mu niezbędna do produkcji kolagenu zapewniającego młody wygląd skórze. Z tego względu, jak najczęściej powinniśmy jadać bogate w witaminę C jabłka (nawet po kilka dziennie!), kiwi, żurawinę, pomidory, paprykę, natkę pietruszki, czy buraki. Aby nie dopuścić do szybkiego starzenia, często sięgajmy też po grapefruity i zieloną herbatę, które również mają silne działanie przeciwutleniające.


Co jeszcze włączyć do diety?

Likopen

Wspomniane już pomidory, oprócz tego, że zawierają witaminę C, mają w sobie również inny cenny przeciwutleniacz - likopen, który korzystnie wpływa na komórki skóry. Jednak większe jego stężenie znajdziemy w przetworzonej, najlepiej gotowanej wersji pomidorów, np. w przecierze – dzięki gotowaniu jest on też lepiej przyswajalny dla organizmu.


Cynk

To pierwiastek chemiczny, który oprócz właściwości utleniających, wspomaga też produkcję kolagenu. Dużą zawartość cynku znajdziemy w ostrygach, wątrobie cielęciej, orzechach, fasoli i kiełkach pszenicy.


Soki i koktajle

W batalii o piękną i młodą skórę pomogą też świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne oraz pożywne i zdrowe koktajle. Soki zapewnią nam dodatkowy zastrzyk witamin w ciągu dnia, a odpowiednio skomponowane smoothie może posłużyć nie tylko jako anidotum na zmarszczki, ale nawet jako pełnowartościowa przekąska, która przyczyni się jeszcze do utraty zbędnych kalorii.


Z jakich produktów zrezygnować?

Jeśli chcemy zachować młodość skóry na dłużej, zdecydowanie musimy zapomnieć o spożywaniu dużej ilości wieprzowiny, cukru i niezdrowych tłuszczy trans, które znajdziemy m.in. w fast foodach, niektórych słodyczach, w większości słonych przekąsek (np. chipsach, krakersach itd.), majonezach, gotowych, tłustych sosach, czy daniach smażonych na głębokim tłuszczu (np. w kotletach, faworkach i pączkach).

 

Tagi (7): , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 1.67/5 (12 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

d
d
d
d
d

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Dieta przeciwzmarszczkowa :