Dieta na piękny wygląd

Marta Korzeniowska

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety

Dieta na piękny wygląd

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy, wpływa na to, jak wyglądamy. Dowiedz się co jeść, aby nie tylko zdrowo schudnąć, ale też wyglądać po prostu olśniewająco!

Jesteś tym, co jesz – to podstawowe hasło osób dbających nie tylko o zdrowie, ale i o piękny wygląd. Nie od dziś wiadomo bowiem, że to, czym się żywimy, wpływa nie tylko na to, jak się czujemy, ale też na to, jak wyglądamy i nie chodzi tu wcale jedynie o ilość kilogramów. Gdy spożywamy niezdrowe jedzenie, nie tylko tyjemy, ale pogarsza się również stan naszej cery, włosów i paznokci, a w skrajnych przypadkach (np. przez częste stołowanie się w restauracjach typu fast food) nawet skóra może zacząć wytwarzać nieprzyjemny zapach – dostarczane organizmowi toksyny muszą przecież gdzieś znaleźć ujście.

Jak zatem odżywiać się na co dzień, aby zawsze wyglądać pięknie i przy okazji zdrowo tracić na wadze? Przedstawiamy dietę na piękny wygląd, dzięki której nie tylko będziemy swoją najpiękniejszą wersją, ale też będziemy tracić ok. 1 kg tygodniowo.


Zasady diety

Aby uzyskać satysfakcjonujące efekty diety, trzeba bezsprzecznie trzymać się kilku podstawowych zasad:


Zrezygnuj z niezdrowych tłuszczy

Pierwszym krokiem, który doprowadzi nas do pięknego wyglądu i idealnej sylwetki będzie rezygnacja ze „złych” tłuszczy. Najbardziej niebezpieczne dla organizmu i niszczycielskie dla pięknego wyglądu (m.in. powodują powstawanie wyprysków i przyspieszają proces starzenia skóry) są utwardzone w trakcie obróbki tłuszcze trans, które znajdziemy np. we frytkach, czy ciastkach. Dlatego, w pierwszej kolejności z diety wykluczyć należy wszelkiego typu żywność fast food, słodycze (szczególnie herbatniki, krakersy, pączki, słodkie bułki, ciasta z cukierni itp.), a także tłuste sosy, czy majonez. Więcej o niezdrowych i niebezpiecznych tłuszczach trans przeczytasz tutaj.

 

 

Wprowadź do diety kwasy tłuszczowe Omega

Tzw. nienasycone kwasy tłuszczowe, w skład których wchodzą dobroczynne dla naszego zdrowia i wyglądu kwasy Omega, to prawdziwe „must have” Twojej diety na piękny wygląd. Kwasy te nie tylko zbawiennie wpływają na cerę (dzięki nim można nawet pozbyć się wyprysków), ale także na włosy i paznokcie. Jednak efekty wizualne to chyba najmniej cenny skutek ich przyjmowania. Kwasy tłuszczowe Omega są bowiem składnikiem budulcowym mózgu i świetnie wpływają na stan całego organizmu, zapobiegając powstawaniu wielu chorób, pomagając zrzucać zbędne kilogramy i poprawiając samopoczucie (kurację kwasami Omega zaleca się pomocniczo np. w stanach ciężkiej depresji). Najlepszymi kwasami tłuszczowymi dla organizmu są kwasy Omega-3, których w diecie powinno być więcej niż innych kwasów Omega (-6 i -9 w nadmiernych ilościach mogą być niezdrowe).

„Dobre” kwasy tłuszczowe Omega znajdziemy szczególnie w rybach (makrela, łosoś, sardynki, tuńczyk), siemieniu lnianym i oleju lnianym, który dla pięknego wyglądu i dobrego zdrowia warto wprowadzić do codziennej diety, pamiętając jednak o zasadach jego prawidłowego użytkowania. Więcej o tym lnianym specyfiku dowiesz się, czytając: Olej lniany – lek na całe zło.  

 


Jedz co najmniej 5 porcji warzyw i owoców dziennie

Warzywa i owoce nie tylko gwarantują nam dobre zdrowie, ale także, dzięki zawartości wielu cennych składników, zapewniają piękny wygląd i długą młodość. Są to głównie:

antyoksydanty (inaczej przeciwutleniacze) – wspierają mechanizmy obronne komórek przed atakami szkodliwych dla zdrowia i wyglądu wolnych rodników, opóźniają procesy starzenia skóry, zapewniając nam dłuższą młodość i piękniejszy wygląd,

witaminy – ich nieocenionej roli dla organizmu nie trzeba tłumaczyć, jednak najcenniejsze dla naszego wyglądu są witaminy:

A – zapewnia zdrowy wygląd skórze, jej niedobór powoduje problemy z włosami i paznokciami oraz „szary”, niezdrowy wygląd, a także „wysychanie” skóry pomimo jej nawilżania zewnętrznego – np. kremem,

C – wspomaga produkcję kolagenu, odpowiedzialnego za elastyczność skóry, jej przyjmowanie zaleca się w walce z niedoskonałościami, np. na twarzy, jej niedobór sprawia, że skóra nabiera niezdrowego kolorytu,

z grupy B – wpływają na prawidłowy wygląd skóry, ich niedobory powodują chorobliwą bladość oraz pękanie naskórka, witaminy z tej grupy poprawiają też kondycję włosów i paznokci i mają znaczący wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz na samopoczucie, a przecież piękny uśmiech to najlepsza ozdoba,

E – nazywana „witaminą młodości”, zapewnia skórze piękny i młody wygląd.

(Więcej o poszczególnych witaminach oraz o źródłach ich występowania dowiesz się, czytając naszą Encyklopedię witamin i minerałów.)

błonnik – przedłuża uczucie sytości i zapewnia szybszy metabolizm, dzięki czemu lepiej trawimy pokarmy i nie skarżymy się na zbędne kilogramy,

flawonoidy – pochodne błonnika, sprawiają, że skóra na długi czas zachowuje młody wygląd, korzystnie wpływają też na układ krwionośny. Według niektórych lekarzy, flawonoidy zapobiegają też nowotworom.

 

 

Zrezygnuj z kofeiny i białego cukru

Niestety dla wszystkich miłośników porannej kawy – zawarta w niej kofeina, choć pobudzi nas do pracy, to nie zapewni nam pięknego wyglądu. Dlaczego? Przyśpiesza bowiem procesy starzenia organizmu, nadaje skórze szarawy koloryt i sprawia, że żółkną nam zęby. Aby więc pięknie wyglądać i cieszyć się nienaganną sylwetką, lepiej będzie kawę zastąpić zieloną lub czerwoną herbatą (wykazują działanie antyoksydacyjne, przyśpieszają metabolizm), które również skutecznie pobudzają.

W diecie na piękny wygląd warto tez pamiętać o zaprzestaniu słodzenia. Najlepiej byłoby cukier wyeliminować w ogóle (również ten brązowy, niewiele bowiem różni się od białego, choć jest o wiele droższy – często mylony jest bowiem z najzdrowszym z cukrów - nierafinowanym) , a napoje dosładzać jedynie łyżeczką miodu, który korzystnie wpływa i na wygląd i na nasze zdrowie. Więcej o korzystnym działaniu miodu na organizm, przeczytasz tutaj, a tu dowiesz się, jak przygotowywać pielęgnacyjne miodowe kosmetyki własnej roboty.

 

 

Nawadniaj organizm

Aby pięknie wyglądać, należy zadbać nie tylko o nawilżanie skóry, aleo nawadnianie całego organizmu, również od wewnątrz. W tym celu wypijaj codziennie ok. 1,5 litra niegazowanej wody, najlepiej przegotowanej lub ze szklanej butelki, woda z butelki plastikowej zawiera bowiem wiele szkodliwych substancji i toksyn, które przechodzą na nią właśnie z nienaturalnego opakowania (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). Woda jest istotnym składnikiem diety, zapewnia bowiem prawidłowe funkcjonowanie organizmu i zdrowy wygląd ciała, pomaga też w odprowadzaniu z organizmu toksyn, których nagromadzenie może nas zwyczajnie oszpecać i z pewnością nie służy zdrowiu.

Dobrym pomysłem na nawadnianie organizmu jest też samodzielne przygotowywanie owocowych lub warzywnych soków lub koktajli (w ten sposób dostarczymy sobie nie tylko płynów, ale także witamin). Podczas upiększającej diety warto też pamiętać o piciu zdrowych herbat lub mieszanek ziołowych o konkretnym działaniu. My szczególnie polecamy pełną witamin herbatę rooibos (więcej o herbacie przeczytasz tutaj) oraz upiększającą herbatkę jaśminową, której picie zapewnia m.in. wydzielanie przez skórę pięknego zapachu (więcej na temat tej herbaty przeczytasz tutaj).

 

 

Ruszaj się

Podczas stosowania diety na piękny wygląd, warto też wspomóc jej działanie aktywności fizyczną. Choć najbardziej skuteczne w walce o nienaganną sylwetkę są energetyczne treningi, Twój organizm podziękuje Ci nawet za najmniejszy wysiłek, jak np. wysiadanie z autobusu o jeden przystanek za wcześnie, czy zamianę windy na schody. Dobrym sposobem na utratę zbędnych kilogramów i niezbyt „inwazyjną” poprawę kondycji będzie również wypróbowanie „chodzonego” treningu. Więcej na jego temat dowiesz się, czytając: Zrzuć kilogramy i zyskaj zdrowie,...chodząc .

 



Przykładowy jadłospis na 1 dzień diety na piękny wygląd:

Tuż po przebudzeniu: szklanka niegazowanej wody

Śniadanie (najpóźniej godzinę od wstania z łóżka): Jajko na miękko, 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa z masłem (nie margaryną! - tłuszcz trans) i pomidorem oraz jogurt naturalny i świeżo wyciśnięty sok pomarańczowy. Podczas posiłku wypij też 2 łyżki stołowe oleju lnianego.

Przekąska: 100 g wędzonego łososia z kilkoma migdałami, sałatka owocowa i sok marchwiowy, najlepiej zrobiony samodzielnie lub sok jednodniowy bez dodatku cukru.

Obiad: Jabłko – jako przystawka przed obiadem, I danie: zupa warzywna (dodaj do niej jak największą ilość warzyw), II danie: gotowana pierś z kurczaka z ryżem i szpinakiem w ramach surówki (innego dnia kurczaka zastąp grillowaną rybą – źródłem kwasów Omega). Do tego sok owocowy – np. pomarańczowy lub marchwiowy, najlepiej samodzielnie przygotowany, ważne by był bez dodatku cukru.  

Przekąska: Pieczone jabłko z cynamonem i żurawiną, herbata jaśminowa.

Kolacja: Kanapka z chlebem pełnoziarnistym, dwoma plastrami gotowanej szynki, pomidorem i roszponką. Do tego herbata rooibos (nie zawiera kofeiny, można ją pić przed snem).

W czasie pomiędzy posiłkami pamiętaj o popijaniu (małymi łykami) niegazowanej wody.
 

Tagi (7): , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.69/5 (18 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

d
d
d
d
d

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Dieta na piękny wygląd: