Jak zrobić niskokaloryczne zakupy

Magda Bednarska

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Porady

Jak zrobić niskokaloryczne zakupy

Wycieczka do sklepu spożywczego to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stajemy na diecie. Czy ominiemy alejkę ze słodyczami? Czy złamiemy się, stojąc już przy kasie?

Zakupy na diecie to dla większości z nas tak samo wielka udręka, jak wyjście ze znajomymi do restauracji i obserwowanie, jak zamawiają schabowego z podwójną porcją frytek. Pokusy czyhają w każdej alejce, a spoglądanie w koszyki innych kupujących boleśnie przypomina nam o tym wszystkim, czego odmawiamy sobie od jakiegoś czasu. Nie wspominając już nawet o sprytnych sztuczkach marketingu spożywczego, przez który każdy zakazany produkt opakowany jest w lśniące pudełko i stoi pod ręką, gdziekolwiek byśmy się nie zatrzymali.

Jak z tym wszystkim wygrać? Oto nasze podpowiedzi!

punkt Przygotuj plan posiłków na najbliższych kilka dni. Na jego podstawie zrób listę zakupów i ściśle się jej trzymaj. Weź pod uwagę zachcianki, które mogą Cię dopaść w najmniej oczekiwanym momencie – nie zapomnij dopisać do listy owoce, warzywa i jogurty, które uratują Cię przed podjadaniem.

Nigdy nie idź na zakupy, kiedy jesteś głodny. W takim stanie podejmujemy najgorsze decyzje, jeśli chodzi o jedzenie – każdy batonik wydaje nam się wtedy największym zbawcą, który uratuje nas już zaraz po wyjściu ze sklepu.

Kupuj produkty składowe, nie efekt końcowy. Jeśli coś możesz przygotować sam (np. zamiast jogurtu owocowego kupić jogurt naturalny i wymieszać go ze świeżymi owocami) – zrób to. Zaoszczędzisz wtedy setki kalorii ukrytych w gotowych produktach.

Zamiast soków czy napojów gazowanych wybierz wodę mineralną (nie ma kalorii!), a jeśli potrzebujesz jakiejś odmiany, dobierz coś, czym nadasz jej nieco smaku – cytryny, pomarańcze lub miętę.

Czytaj etykietki. Produkty z alejek ze zdrowym jedzeniem niekoniecznie mają mniej kalorii. Podobnie jest z produktami light – nie dość, że ich kaloryczność często niewiele różni się od tej „zwykłych” produktów, to jeszcze często dodawane są do nich szkodliwe substancje (np. aspartam), które w większych ilościach mogą mieć niegatywny wpływ na Twoje zdrowie.

Unikaj alejek, w których znajdują się chipsy, słodycze i pozostałe produkty, które mogą Cię złamać. Na zakupy najlepiej wybieraj większe sklepy, w których każdy rodzaj jedzenia ma swoją sekcję, a Ty nie musisz przechodzić między półkami, na których piętrzą się zagrożenia.

Pomyśl o czymś, co odciągnie Twoją uwagę od słodyczy przy kasie. Załóż słuchawki, poczytaj gazetę albo wdaj się w porywającą dyskusję z sąsiadem z kolejki. To właśnie przy kasach najłatwiej jest sięgnąć po coś, co udawało nam się ignorować przez resztę wizyty w sklepie.


Pamiętaj, że to, czego nie kupisz, nie będzie Cię potem kusić. W końcu komu chciałoby się wychodzić w środku nocy po to, żeby dokupić czekoladę? Jeżeli zrobisz rozsądne zakupy, Twoja dieta stanie się o wiele łatwiejsza!

Tagi (2): ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.18/5 (68 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

o
o
o
o
o

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Jak zrobić niskokaloryczne zakupy:
Nie warto chodzić na zakupy na głodnego, serio, znam to z autopsji !