5 porad na to, jak wygrać ze sobą

Katarzyna Rydz

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Porady

5 porad na to, jak wygrać ze sobą

Dowiedz się, jak sprawić, by chęć zrzucenia zbędnych kilogramów, nie była jedynie pustą deklaracją, ale postanowieniem, które uda Ci się w końcu urzeczywistnić.

Latem obiecujesz sobie, że zrzucisz kilka kilogramów. Niespodziewanie, zimą okazuje się, że waga nadal stoi w miejscu, lub, co gorsza, nawet rośnie. Wraz z nadejściem wiosny, stawiasz na dietę cud, po której rzeczywiście ważysz mniej, ale niedługo później dopada Cię efekt jo-jo i wracasz do wagi wyjściowej. Jak skończyć z tym dietetycznym kołowrotkiem? Bardzo łatwo - do kwestii odchudzania podejść „z głową”. Przedstawiamy 5 prostych wskazówek na to, jak, wprowadzając do diety i treningu trochę innowacji, skutecznie pozbyć się niepotrzebnych kilogramów i.. wygrać ze sobą!


Eliminacja wszelkich pokus
To pierwsza i podstawowa zasada odchudzania wszystkich gwiazd Hollywood. One po prostu nie mają w domu niczego, co mogłoby w chwili słabości spowodować ich dietetyczny „upadek”. Żadne wymówki typu „w domu musi być coś słodkiego, na wypadek wizyty niespodziewanych gości” nie wchodzą w grę. Jeśli nie chcesz ubolewać nad tym, że po rozpoczęciu diety zjadłeś całą paczkę chipsów – po prostu pozbądź się ich z zasięgu ręki i pamiętaj – co z oczu, to… z wagi!   

Po prostu "przypominajka"
Pamiętasz małą, szklaną kulę, która w powieściach o przygodach Harry’ego Pottera sugerowała, że o czymś się zapomniało? Przypominajka, bo tak nazywała się ta kula, to kolejny krok na drodze do Twojego dietetycznego sukcesu. Dlaczego? To proste! Często zdarza się bowiem, że w ferworze codziennych obowiązków o diecie i treningu zwyczajnie… zapominamy. Jeśli chcesz schudnąć, poprzyklejaj na szafie, lustrze, lodówce, biurku i gdzie jeszcze tylko sobie wymyślisz, małe samoprzylepne karteczki z opisem celu - np. z liczbą sugerującą ile kilogramów chcesz wążyć. Na karteczkach możesz też napisać np. nazwę wydarzenia, na którym chcesz pojawić się w odmienionej wersji - np. ślub, studniówka itd.

Wizualizacja kluczem do sukcesu
Czasem zdarza się i tak, że nie możemy schudnąć, bo nie wierzymy w to, że… możemy. Nie umiemy sobie wyobrazić, jak wyglądalibyśmy bez zbędnych kilogramów, jak wyglądałoby bez nich nasze życie lub, że utrata, szczególnie dużej nadwagi, jest w ogóle możliwa. Aby nareszcie schudnąć, trzeba skończyć z takim myśleniem i włączyć - często niedoceniane przez nas narzędzie motywacyjne - swoją wyobraźnię. Jak to zrobić? Zawsze, gdy dopada Cię „dietetyczna depresja”, a motywacja do dalszej pracy nad swoim ciałem znika, wyobraź sobie idealną wersję siebie. W krytycznych momentach wizualizuj sobie też przykłady wielu, często naprawdę otyłych ludzi, którzy uporali się z problemem „nadprogramowych” kilogramów.

Razem zawsze raźniej
Jeśli masz problemy z konsekwencją w działaniu, znajdź osobę, która będzie działać razem z Tobą. Jak to zrobić? Masz do wyboru co najmniej kilka opcji. Po pierwsze, wspólny program odchudzający możesz zaproponować koleżance lub rodzeństwu. Jeśli zaś „w realu” nikt nie kwapi się do tego, by z Tobą trenować i zdrowo się odżywiać, znajdź chętnych „w sieci”. Na forach internetowych aż roi się od osób, które szukają wsparcia na wspólnej drodze do szczupłej sylwetki. Pamiętaj jednak o tym, że nie wszyscy w Internecie mają czyste intencje, dlatego, w kontaktach z poznanymi tam ludźmi, zachowaj szczególną ostrożność.

Dziennik… Bridget Jones?
Pamiętasz cykl przygód zwariowanej brytyjskiej dziennikarki, niejakiej Bridget Jones? Zapisywała w swoim dzienniku niemal wszystko, łącznie z wagą i ilością wypalonych papierosów. Od palenia radzimy stronić, ale w zapisywaniu wagi nie widzimy nic złego. Przeciwnie, dziennik odchudzania to coś, co świetnie sprawdzi się jako pomoc w konsekwentnym działaniu. W jaki sposób? Np. poprzez ukazanie, że dnia poprzedniego nieźle się namęczyłeś na to, aby spalić 200 kcal. Gdy to sobie uzmysłowisz, nie będziesz już mieć ochoty na sięgnięcie po smakowicie wyglądającego croissanta.   

 

Pamiętaj!Najlepszym sposobem na zdrową utratę zbędnych kilogramów jest zbilansowana dieta i codzienny, dopasowany do Twojego stanu zdrowia ruch. Walki o szczupłą sylwetkę nigdy nie wolno przedkładać nad własne zdrowie!

 

 

Tagi (8): , , , , , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.9/5 (51 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

m
m
m
m
m

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
5 porad na to, jak wygrać ze sobą: