Szczupła sylwetka - efekt głębokiego oddychania? Wypróbuj skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch!

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Porady

Szczupła sylwetka - efekt głębokiego oddychania? Wypróbuj skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch!

Szczupła sylwetka i płaski brzuch to marzenie niejednej kobiety. Co ważne, przy odrobinie wysiłku i zaangażowania możliwe do zrealizowania. Sztuka głębokiego oddychania, regularne ćwiczenia na brzuch oraz właściwa dieta załatwią sprawę.

Ćwiczenia oddechowe - sposób na płaski brzuch?

Niezwykle często można spotkać się z opinią, iż płaski brzuch osiąga się wyłącznie w rezultacie wzmożonych treningów wszystkich partii mięśni brzucha. Zapominamy przy tym jednak o kluczowej roli oddechu. Uzupełniając trening jogi, sesję stretchingu lub pilatesu o prawidłowo wykonane ćwiczenia oddechowe, stymulujemy pracę mięśni głębokich brzucha, co jednocześnie odpręża i ciało, i umysł.

Sekret płaskiego brzucha polega na regularnym wzmacnianiu mięśnia poprzecznego, który zlokalizowany jest najgłębiej. Mięsień ten okala cały brzuch oraz stabilizuje nasz tułów. W dodatku stanowi gwarancję pięknej, wymodelowanej sylwetki. Jego skurczenie powoduje redukcje obwodu brzucha oraz stymulację tejże strefy ciała do dynamicznej i efektywnej pracy. Tak właśnie wygląda przepis na zgrabną talię.


Poznaj skuteczne ćwiczenia na brzuch

Jeżeli chcesz uzyskać efekt płaskiego brzucha, skup się na jego prawidłowym napinaniu, nie zaś na redukcji obwodu. W tym celu wypróbuj propozycję skutecznych ćwiczeń. I pamiętaj o oddechu, który spełnia tutaj kluczową rolę!

Przykładem efektywnego treningu brzucha jest następujące ćwiczenie: połóż się na plecach, ugnij kolana, a stopy ustaw na podłodze. Przez cały czas głęboko oddychaj. Następnie zatrzymaj oddech i postaraj się jak najmocniej wciągnąć brzuch (niech jego powierzchnia opadnie). Jednocześnie zadbaj o to, by twoje kręgi lędźwiowe pozostały na podłodze. W ten sposób wzmocnisz najgłębsze mięśnie brzucha. Opisaną pozycję postaraj się utrzymać przez minimum 10 sekund. Po tym czasie wypuść powietrze. Podobne ćwiczenia możesz wykonywać na stojąco lub siedząco - w domu, w pracy, w kolejce do sklepowej kasy czy w drodze do biura. Jak widzisz, wystarczy odrobina chęci i zaangażowania, by w łatwy i szybki sposób ukształtować piękny, płaski brzuch. Jeśli nie lubisz rutyny, wypróbuj też ćwiczenia oferowane przez jogę lub wybierz się na pilates. Trening powinien sprawiać ci jak najwięcej radości.


Zdrowa dieta i szczupła sylwetka. To działa!

Regularne ćwiczenia to wielki krok na drodze do celu. Jednak szczupła sylwetka w znacznej mierze zależy także od rodzaju stosowanej diety. Najważniejsze, aby nie była ona zbyt restrykcyjna, ponieważ bardzo szybko nas zniechęci. Nie powinna również opierać się na bezwzględnym ograniczaniu przyjmowanych wraz z pożywieniem kalorii. Skutki tak drastycznej diety w bardzo szybkim tempie odbijają się na kondycji naszej skóry, włosów i paznokci. Prowadzą również do powstawania tzw. efektu jo-jo. I co najważniejsze, mogą w poważny i trwały sposób zaszkodzić naszemu zdrowiu.

Wobec powyższego - dieta generująca płaski brzuch powinna być pełnowartościowa i odpowiednio zbilansowana. Ważne też, by współgrała ze zdrowym i świadomym stylem życia. Jak ją zmodyfikować? W pierwszej kolejności zaplanuj w miarę stałe pory przyjmowania posiłków - w ciągu dnia jedz ok. 4-5 razy. Ogranicz spożywanie węglowodanów w postaci cukru, soli, mąki pszennej, słodyczy, gazowanych i słodzonych napojów oraz niezdrowych tłuszczów. W zamian wzbogać swoje menu o produkty z wysoką zawartością błonnika (m.in. kasze, pełnoziarniste pieczywo, makaron, ryż) i białka (chude mięso i ryby, jogurty z zawartością żywych kultur bakterii). Dodatkowo wyeliminuj z diety produkty powodujące wzdęcia (np. fasolę, bób, kapustę) i nie zapominaj o stosowaniu przypraw bądź ziół wspomagających trawienie (np. majeranek, pieprz). W ciągu dnia wypijaj minimum 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej oraz napary z rumianku lub mięty.

Marzysz o płaskim brzuchu i wymodelowanej sylwetce? Zadbaj więc o właściwą dietę. Dodatkowo wprowadź nawyk regularnych ćwiczeń, pamiętając jednocześnie o odpoczynku i regeneracji. Unikaj stresu i bezsennych nocy. Poszukuj pozytywnych autorytetów i dobrych motywacji. Nie zniechęcaj się. Szczupła sylwetka i płaski brzuch to wyzwanie, które zdecydowanie warto podjąć. Do dzieła!

 

 

A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y
 

Tagi (4): , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.31/5 (47 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

o
o
o
o
o

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Szczupła sylwetka - efekt głębokiego oddychania? Wypróbuj skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch!: