Największe śniadaniowe błędy

Ania Trzonek

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Porady

Największe śniadaniowe błędy

Nie masz przed wyjściem z domu czasu na posiłek? A może jesz na zapas, żeby później nie być głodnym? Przeczytaj, jak możesz zaszkodzić swojej diecie już z samego rana.

Do znudzenia powtarza się nam, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Dlaczego więc w dalszym ciągu zupełnie go lekceważymy, skupiając się jedynie na tym, co będziemy jeść na obiad lub kolację? Bo nie mamy czasu (trzeba spieszyć się do pracy), bo tak się nauczyliśmy (przyzwyczajenie do góry naleśników lub patelni jajecznicy z dzieciństwa), bo tak jest łatwiej i smaczniej (muffin z kawiarni jest przecież o tyle smaczniejszy od kanapki z serem!). Najwyższy czas to zmienić i zacząć przykładać większą wagę do tego, jak wygląda nasz pierwszy posiłek.

Oto najczęstsze śniadaniowe błędy i ich zgubne konsekwencje dla naszego odchudzania:

1 Pomijanie śniadania. Błąd karygodny i absolutnie niedopuszczalny. Na pewno niejedna osoba żyje w przekonaniu, że im mniej zje, tym lepiej na tym wyjdzie. Tymczasem takie myślenie prowadzi do zatrzymania spalania tłuszczu – jeśli nie dostarczymy organizmowi paliwa, to nie zacznie przeprowadzać przemiany materii.

2 Odkładanie śniadania do pracy. Przygotowanie się do wyjścia i dojazd do pracy z reguły zajmują nam sporo czasu. Aby go zaoszczędzić, często zabieramy ze sobą jedzenie i spożywamy je dopiero w pracy. To kolejny duży błąd – śniadanie należy spożyć najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Późniejszy posiłek, tak jak pomijanie śniadania, zaburza nasz metabolizm.

3 Jedzenie śniadania w kawiarni. Przystanek w kawiarni w drodze do pracy czy na zajęcia to w ostatnich latach niemal trend. Niezależnie od tego, czy ograniczymy się jedynie do kawy, czy dokupimy do niej jeszcze muffina lub croissanta, bardzo szkodzimy swojej diecie. Sama kawa – to stanowczo za mało, by dać nam energię na początek dnia, ciastka i słodkie bułki – to źródła pustych kalorii, które nie nasycą nas na długo i odłożą się w naszym organizmie jako niepotrzebny tłuszcz.

4 Jedzenie za mało. Mały jogurty naturalny lub jedno jabłko, choć bardzo zdrowe i niskokaloryczne, nie wystarczą, by dostarczyć organizmowi potrzebnej mu energii, a do tego gwarantują nam uczucie głodu już niedługo po zjedzeniu śniadania.

5 Jedzenie zbyt dużo. Nie możemy też przesadzać w drugą stronę – jajecznica z pięciu jajek z bekonem albo duży talerz kanapek nie pomogą nam w walce ze zbędnymi kilogramami. Wartość energetyczna śniadania powinna stanowić ok. 25% wszystkich przyjmowanych dziennie kalorii. To zapewni nam rozpoczęcie dnia z odpowiednią siłą i uchroni nas od podjadania przed kolejnym posiłkiem.


Jeśli brakuje Ci pomysłów na śniadania, zajrzyj do naszego artykułu: 6 pomysłów na zdrowe i pożywne śniadania.

Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 3.52/5 (10 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Największe śniadaniowe błędy: