Kapuściane odchudzanie

Karolina Romankiewicz

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Dieta kapuściana

Kapuściane odchudzanie

Rozpoczynamy serię artykułów o najpopularniejszych dietach. Na pierwszy ogień: dieta kapuściana. Przykładowy jadłospis, wady, zalety i przeciwwskazania – o tym wszystkim przeczytasz w poniższym artykule.

Diety krótkoterminowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród tych, którzy borykają się z problemem nadprogramowych kilogramów. Obiecują w końcu wszystko, o czym marzymy: widoczne efekty w ekspresowym czasie. Czego chcieć więcej? Niestety, diety krótkoterminowe mają najczęściej równie krótkotrwały efekt, co czas trwania. Mogą jednak posłużyć jako wstęp do dłuższej diety albo oczyścić nasz organizm ze szkodliwych toksyn.

Jedną z takich diet jest dieta kapuściana. To kuracja bardzo popularna wśród gwiazd, które stosują ją, by zrzucić kilka zbędnych kilogramów przed ważnymi wydarzeniami. Jak sama nazwa wskazuje, opiera się w głównej mierze o ogólnie dostępną kapustę, z której zupę możemy jeść w trakcie diety bez ograniczeń. Choć może brzmieć to optymistycznie – zwłaszcza dla miłośników kapusty – dieta po 3-4 dniach staje się bardzo monotonna i na myśl o kolejnej porcji zupy większość wolałaby już nigdy o niej nie słyszeć. Jest to jednak dieta niewątpliwie skuteczna i osiągalna nawet dla średnio wytrwałych. Należy jednak pamiętać, że nie można stosować jej dłużej, niż zalecany tydzień – dieta nie dostarcza bowiem wszystkich niezbędnych składników i może znacznie obciążyć serce.

Przykładowy jadłospis:

Rozpiska na cały tydzień (ukośnik oznacza kolejny posiłek, tj. II śniadanie, obiad, itd.)

Dzień 1: zupa kapuściana, filiżanka czarnej kawy/surowe warzywa lub sałatka warzywna/zupa kapuściana, gorzka herbata/lekki owoc (nie banan)/duże ilości wody mineralnej lub soku owocowego
Dzień 2: warzywa świeże lub gotowane (najlepiej zielone liściaste, nie wolno spożywać: fasoli, kukurydzy, grochu)/zupa kapuściana/2 pieczone ziemniaki w mundurkach)
Dzień 3: zupa kapuściana/owoce z wyjątkiem bananów, szklanka gorzkiej herbaty/warzywa (poza ziemniakami)/niskokaloryczne owoce/ew. zupa kapuściana
Dzień 4: zupa kapuściana/banany (max. 4)/2l odtłuszczonego mleka
Dzień 5: zupa kapuściana/200g mięsa (pierś z kurczaka lub wołowina)/6 pomidorów
Dzień 6: zupa kapuściana/mięso (filet z kurczaka lub indyka, gotowana wołowina lub chuda ryba)/talerz zielonych warzyw
Dzień 7: zupa kapuściana/brązowy ryż z niskokaloryczny z warzywami/duże ilości soków owocowych lub wody niegazowanej

Ważne: każdego dnia należy pić duże ilości niegazowanej wody mineralnej.

Zalety diety:
- prosta i tania w przygotowaniu,
- skuteczna (traci się 3-6kg, w zależności od organizmu),
- przy zalecanym stosowaniu (tydzień), nie obciąża organizmu.

Wady diety:
- monotonna,
- skuteczna jedynie dla osób mających niewielką nadwagę,
- bardzo duże prawdopodobieństwo wystąpienia efektu jo-jo po jej zakończeniu.

Przeciwwskazania:
- okres obniżonej odporności (niedługo po przebytej chorobie),
- anemia,
- choroby serca.


W związku z tym, że jest to dieta dość restrykcyjna, zaleca się konsultację z lekarzem przed każdym jej rozpoczęciem, szczególnie, jeśli choruje się przewlekle albo w przeszłości miało się problemy wynikające ze zmian sposobu odżywiania.

Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.69/5 (42 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

d
d
d
d
d

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Kapuściane odchudzanie: