Dieta 1000 kalorii

Radek Grześć

  Autor:
Opublikowane w Odchudzanie i diety / Dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii

To idealna dieta dla tych, którzy nie lubią narzuconych jadłospisów i oczekują umiarkowanych rezultatów w niedługim czasie. Poznaj zasady diety 1000 kalorii, jej słabe i mocne strony oraz przeciwwskazania do stosowania.

Zapotrzebowanie kaloryczne przeciętnego organizmu rozpoczyna się w granicach 2000 kalorii. W zależności od naszej wagi i aktywności fizycznej może ono wzrastać (u bardzo aktywnych fizycznie osób – nawet do 4-5 tys.). Nietrudno więc się domyślić, że ograniczenie dziennego spożywania kalorii nawet o połowę musi wpłynąć na nasz organizm. To właśnie jest głównym założeniem diety 1000 kalorii – takie „cięcie” ma sprawić, że organizm zacznie spalać zgromadzony w nim do tej pory tłuszcz, co w rezultacie doprowadzi do utraty kilogramów.

W diecie 1000 kalorii nie ma określonego jadłospisu czy kolejnych faz. Mamy tutaj zupełną dowolność dobierania składników pokarmowych, z zastrzeżeniem oczywiście, że musimy dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych elementów, a do tego zmieścić się w 1000 kalorii dziennie. Zaleca się jedynie przygotowywanie potraw w odpowiedni sposób, a także ograniczenie słodyczy czy potraw tłustych – ma to przyspieszyć spalanie zgromadzonego już tłuszczu i ułatwić „zmieszczenie się” w dziennym limicie.

Choć na pozór dieta wydaje się nie mieć większych wad, specjaliści podkreślają, że nie można stosować jej zbyt długo (bezpieczny czas to jeden miesiąc). Dla dorosłego, aktywnego człowieka 1000 kalorii to stanowczo zbyt mało, by na dłuższą metę utrzymywać organizm w dobrej kondycji. Jeśli więc planujesz być na tej diecie przez dłuższy czas, koniecznie skontaktuj się ze specjalistą, który sprawdzi, czy taki sposób żywienia Ci nie zaszkodzi.


Założenia diety oraz wskazówki:

1. Dziennie spożywa się maksymalnie 1000 kalorii rozłożonych na 5 posiłków w następujący sposób:

  • śniadanie – 200 kcal
  • II śniadanie – 150 kcal
  • obiad – 350 kcal
  • podwieczorek – 100 kcal
  • kolacja – 200 kcal

2. Kolację należy spożyć najpóźniej o 19.

3. Każdego dnia należy pić min. 2 litry wody niegazowanej.

4. Należy unikać smażenia potraw.

5. Dla uzyskania najlepszych efektów z jadłospisu dobrze jest wyeliminować czerwone mięso, słodycze, alkohol, tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, tłuste ryby i sól.

6. Warto ograniczyć ostre przyprawy – pobudzają apetyt.

7. Dobrze jest planować swój jadłospis z wyprzedzeniem – w ten sposób zawsze można zmieścić się w limicie kalorii, a do tego nie popadnie się w monotonię jedzenia codziennie tych samych potraw.


Zalety diety:

  • urozmaicona – samemu komponuje się posiłki, ogranicza się jedynie kilka składników,
  • stosowana krótko pozwala schudnąć ok. 1 kg tygodniowo (dłuższe stosowanie spowalnia metabolizm i zmniejsza efekty).


Wady diety:

  • nie dostarcza odpowiedniej ilości niezbędnych składników,
  • wymaga ciągłego liczenia kalorii,
  • po jej zakończeniu możliwe jest wystąpienie efektu jo-jo.


Kto nie powinien jej stosować:

  • osoby chorujące przewlekle,
  • dzieci, młodzież, kobiety w ciąży i karmiące,
  • osoby bardzo aktywne fizycznie,
  • osoby otyłe.
Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.11/5 (87 ocen)

Podobne artykuły

Pytania i odpowiedzi

d
d
d
d
d

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Dieta 1000 kalorii: