Hummus – dobry sposób na przekąski

Ania Trzonek

  Autor:
Opublikowane w Kuchnia / 5. Przekąski

Hummus – dobry sposób na przekąski

Od kilku lat hummus skutecznie podbija serca – i podniebienia – na całym świecie. Nic dziwnego – sprawdza się jego dodatek do mnóstwa potraw i jest świetną zdrową alternatywą na imprezowe przekąski.

Składniki:

  • 1 puszka ciecierzycy
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka kuminu
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 80 ml tahini (masła sezamowego)
  • przegotowana woda
  • oliwa z oliwek
  • sól


Sposób przygotowania:
1. Opłucz ciecierzycę i osusz.
2. Zmiksuj ciecierzycę w blenderze na gładką masę. Dodaj sok z cytryny, wyciśnięty czosnek, kumin, sól, tahini, 2 łyżki wody, łyżkę oliwy i ponownie wszystko zmiksuj. Sprawdź, czy smak jest odpowiednio wyrazisty – jeśli nie, dodaj więcej soku, czosnku, kuminu lub soli – wedle gustu. Jeśli masa jest za sucha, dolej wodę lub oliwę z oliwek.
3. Gotowy hummus odłóż na chwilę do lodówki.
4. Podawaj z pieczywem lub twardymi warzywami (marchewką, kalarepą, kalafiorem).

Tagi (3): , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 1.01/5 (76 ocen)

Podobne artykuły

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Hummus – dobry sposób na przekąski: