Szybkie i zdrowe posiłki do pracy

Redaktorzy Zewnętrzni

  Autor:
Opublikowane w Kuchnia / 2. Obiad

Szybkie i zdrowe posiłki do pracy

Długie godziny w pracy, zwłaszcza tej za biurkiem, sprzyjają tyciu. Chcesz zachować nienaganną sylwetkę? Skończ z zamawianiem fast foodów lub podjadaniem słodyczy z automatu i zaprzyjaźnij się z pożywnymi lunchami!

Nie masz czasu na gotowanie? A może po prostu nie lubisz spędzać zbyt wiele czasu w kuchni? W takim razie koniecznie zapoznaj się z poniższym tekstem! Przedstawiamy w nim przepisy na zdrowe i łatwe w przygotowaniu posiłki do pracy.

 

Makaron z białym serem i cukinią

Lubisz spaghetti? Zrezygnuj z tłustej wersji z sosem pomidorowym i mięsem, a postaw na tę lżejszą, choć równie pożywną, z białym serem i cukinią. Czego potrzebujesz? 200 g twarogu, jedną małą cukinię, paczkę makaronu bezglutenowego, kilka kropel oliwy z oliwek, 150 g fasolki szparagowej (zimą możesz z powodzeniem zastąpić ją np. czerwoną fasolą z puszki), łyżkę masła i przyprawy według własnego uznania (np. sól, pieprz, oregano, bazylia, zioła prowansalskie). Zacznij od wrzucenia makaronu do gotującej się wody. Ok. 5 minut przed końcem, gdy makaron będzie al dente, dodaj fasolę z odciętymi szypułkami (jeśli wybierzesz fasolę w puszce, na razie pomiń ten krok). Następnie na maśle usmaż pokrojoną w kostkę cukinię. Makaron z fasolą gotowy? Dodaj go do cukinii (to też moment na wrzucenie „puszkowej” fasoli), skrop oliwą z oliwek i posyp białym serem oraz przyprawami. Voilà!

 

Sałatka z wędzonym łososiem i ryżem

W Twoim biurowym menu nie może zabraknąć ryb – w końcu to niekończące się źródło potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu kwasów tłuszczowych omega-3 – oraz bogatego w witaminę B i E ryżu. Jedyne połączenie tych dwóch składników, które przychodzi Ci do głowy to zestawy sushi, ale nie masz czasu na przygotowanie ich w domu? Bez obaw! Jest jeszcze przepyszna sałatka z wędzonym łososiem i ryżem! Przygotuj torebkę ulubionego ryżu (może być ten zwykły, biały), 300 g wędzonego łososia w płatach, awokado, jogurt naturalny i ulubione przyprawy (na pewno sprawdzi się rozmaryn i pieprz cytrynowy). Najpierw ugotuj ryż i poczekaj aż wystygnie. Następnie pokrój łososia oraz awokado w kostkę i dodaj do ryżu. Na koniec wlej 2-3 łyżki jogurtu naturalnego i dopraw przyprawami. Zdrowy posiłek gotowy!

 

Tortilla z szynką

Nie chcesz już objadać się w pracy gotowymi bułkami czy kanapkami? Zastąp je pożywną tortillą z szynką! Potrzebujesz placków tortilli, serka śmietankowego (szukaj tego z jak najmniejszą zawartością tłuszczu), kilku plasterków szynki, garstkę suszonych pomidorów, słodką paprykę i szpinak (jeśli nie przepadasz – zamień go na mieszankę sałat lub kiełki rzodkiewki). Placki posmaruj cienko serkiem, a następnie kolejno układaj plasterki szynki (ilość zależy od ciebie), szpinak, pokrojoną w paski paprykę i pomidory. Całość skrop ulubionym sosem – najlepiej przygotowanym przez Ciebie (może być czosnkowy, ale do pracy bezpieczniejszy będzie klasyczny jogurtowy lub ajwar) - ciasno zwiń i przekrój na pół. Smacznego!

 

A R T Y K U Ł  S P O N S O R O W A N Y

Tagi (2): ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 2.42/5 (37 ocen)

Podobne artykuły

  • Brak powiązanych artykułów

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Szybkie i zdrowe posiłki do pracy: