Śniadaniowy koktajl

Anna Martyniuk

  Autor:
Opublikowane w Kuchnia / 1. Śniadanie

Śniadaniowy koktajl

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Ale co zrobić, jeśli nie mamy ochoty na kanapkę ani gorącą zupę mleczną, a na domowe placuszki nie mamy czasu? Odpowiedź brzmi: śniadaniowy koktajl!

 

Mleczno-owocowy koktajl to idealna śniadaniowa propozycja dla zaspanych lub zabieganych, ale też dla tych, którzy nie lubią z samego rana dużych, ciężkich posiłków. Przygotowanie takiego koktajlu jest szybkie, możemy wykorzystać w nim wszystko, co lubimy, lub co "zalega" nam w lodówce. Dodatkowo, oprócz nabiału i owoców warto "przemycić" do niego pełne zboża lub nasiona, które zapewnią nam sporą dawkę witamin i nasycą nas na dłużej.

 

Przykładowa propozycja na pyszny, sycący koktajl:

¾ szklanki mleka,

pół banana,

garść mrożonych truskawek (w sezonie świeże),

łyżeczka miodu,

łyżka płatków owsianych,

łyżeczka otrębów pszennych,

łyżeczka siemienia lnianego.

 

Sposób przygotowania:

Płatki owsiane, otręby i siemię lniane zalać mlekiem i odstawić na 5-10 minut. Po tym czasie do mleka dodać owoce i miód i zmiksować wszystko dokładnie. Podawać od razu.

 

Inne dodatki, które świetnie sprawdzą się w koktajlach:

mleczne - jogurt naturalny, kefir, maślanka, serek wiejski (dla wegan sprawdzi się tu idealnie np. mleko migdałowe lub sojowe),

owocowe (świeże) - maliny, poziomki, jagody, brzoskwinie, wiśnie, czereśnie,

owocowe (suszone) – morele, śliwki, żurawina (Uwaga! Pamiętajmy, że przed miksowaniem suszone owoce należy drobno pokroić, a po dodaniu do reszty składników długo i dokładnie miksować),

różnego rodzaju orzechy, pestki, nasiona (je także należy drobno posiekać przed zmiksowaniem z resztą koktajlu),

w letnie, gorące dni koktajl warto podać w zimnej szklance z kilkoma kostkami lodu.

 

Tagi (4): , , ,
Oceń artykuł
Słaby  
Dobry
Ocena: 1.67/5 (24 ocen)

Podobne artykuły

Komentarze


Podaj trzecią, czwartą i siódmą literę z nazwy naszego serwisu:*
* Pola wymagane.


Komentowany artykuł:
Śniadaniowy koktajl: